DirectX 11.1 – эксклюзив для Windows 8

Вот и началась игра эксклюзивами. На официальном форуме, сотрудник Microsoft сообщил, что Windows 8 получит версию DirectX 11.1, которая будет работать только на этой операционной системе и у компании нет никаких планов по переносу ее на прошлое поколение.

Сотрудник компании – Дэниел Мот, пишет: "DirectX 11.1 – это часть Windows 8, как DirectX11 был частью Windows 7. Позднее DX11 перенесли на Vista... но в данный момент у нас нет планов по выпуску DirectX 11.1 на Windows 7."

Однако нет особенно сильных причин для расстройства, так как DirectX 11.1 не включает какие-либо крутые особенности, в основном все касается стереоскопического 3D. 

Более подробный список на английском:

  • Shader tracing and compiler enhancements
  • Direct3D device sharing
  • Check support of new Direct3D 11.1 features and formats
  • Use HLSL minimum precision
  • Specify user clip planes in HLSL on feature level 9 and higher
  • Create larger constant buffers than a shader can access
  • Use logical operations in a render target
  • Force the sample count to create a rasterizer state
  • Process video resources with shaders
  • Extended support for shared Texture2D resources
  • Change subresources with new copy options
  • Discard resources and resource views
  • Support a larger number of UAVs
  • Bind a subrange of a constant buffer to a shader
  • Retrieve the subrange of a constant buffer that is bound to a shader
  • Clear all or part of a resource view
  • Map SRVs of dynamic buffers with NO_OVERWRITE
  • Use UAVs at every pipeline stage
  • Extended support for WARP devices
  • Use Direct3D in Session 0 processes
Больше статей на Shazoo
Тэги: